Blog finansowy - bank-karta-kredyt.pl

Nju mobile po wieki

Stale w radiu słyszę reklamę nju mobile i slogan "po wieki". Czy rzeczywiście jest po wieki ?

Na stronie głównej jak i opisującej promocję nie ma słowa o tym co jest istotne. Jak zwykle trzeb czytać regulamin. A w nim (pisownia oryginalna):

W przypadku braku kolejnych doładowań: 

W 187 dniu liczonym od pierwszego dnia po ostatnim doładowaniu konta dokonanym w Promocji, Abonent otrzyma pierwszego SMS-a utrzymaniowego o treści: Jesli nadal chcesz korzystac z tego numeru telefonu doladuj konto albo wyslij w ciagu 24h SMSa o tresci TAK pod nr 80608. Jesli rezygnujesz z numeru, wyslij NIE.  

W celu utrzymania ważności numeru, konta oraz środków na nim zgromadzonych Abonent powinien wykonać jedną z poniższych czynności: 

a. doładować konto albo 

b. odpowiedzieć na otrzymanego SMS-a wysyłając TAK pod bezpłatny numer 80608 w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania pierwszego SMS-a utrzymaniowego. 

W przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedzi w ciągu 24 godzin po otrzymaniu pierwszego SMS-a  Abonent otrzyma drugiego SMS-a o treści: UWAGA za 3dni stracisz swoj numer. By go utrzymac doladuj konto albo wyslij w ciagu 72h SMSa o tresci TAK na 80608. Jesli nie odpowiesz numer zostanie wylaczony. 

W celu utrzymania ważności numeru, konta oraz środków na nim zgromadzonych Abonent powinien wykonać jedną z poniższych czynności: 

a. doładować konto lub 

b. odpowiedzieć na otrzymanego SMSa wysyłając TAK pod bezpłatny numer 80608 w ciągu 72 godzin od momentu otrzymania drugiego SMS-a utrzymaniowego. 

W przypadku wysłania przez Abonenta SMS-a o treści TAK pod numer 80608 w odpowiedzi na jednego z powyższych SMS-ów Abonent otrzyma potwierdzenie przedłużenia konta na kolejny 93 dniowy okres od dnia wysłania odpowiedzi. 

Jeżeli Abonent w tym czasie nie doładuje konta to w 94 dniu liczonym od pierwszego dnia po wysłaniu przez Abonenta ostatniego SMS-a utrzymaniowego, otrzyma on ponownie SMS-a utrzymaniowego i będzie mógł przedłużyć ważność swojego numeru, konta i środków na nim zgromadzonych postępując zgodnie z punktami 10.1 – 10.3 niniejszego regulaminu. 

Na przywrócenie numeru poprzez kontakt z obsługą klienta nju mobile Abonent ma 30 dni od momentu wyłączenia numeru.

Numer utraci ważność a środki z konta głównego przepadną również w momencie, kiedy Abonent nie odpowie na pierwszy ani drugi SMS utrzymaniowy w przewidzianym w niniejszym regulaminie czasie. 

Bardzo nie podoba mi się ukrywanie tak ważnych informacji na stronie głównej promocji. Uśmiałem się gdy w regulaminie zobaczyłem, jak w wielu miejscach nie jest używana polska czcionka, czyżby nie mieli edytora tekstowego ze sprawdzaniem błędów ? Promocja jest ważna po wieki ale niestety z ograniczeniami, trzeba pilnować terminów.

Jak ktoś chce kupić telefon by tylko odbierać wiadomości, to ta oferta jest nieatrakcyjna. Co 93 dni trzeba będzie odpowiadać na smsy i mieć w tych dniach włączony telefon.

Po co nam inny nieużywany numer ? Jest pomocny przy zakładaniu np. lokat.

Zakładając lokatę w banku gdzie nie mamy konta i wiemy, że nie będziemy chcieli mieć tam innych produktów finansowych, nie zawsze warto podawać główny numer telefonu. Pod koniec okresu, możemy spodziewać się inwazji "tele-pracowników" z super ofertami. Posiadając drugi nieużywany numer, mamy przynajmniej w tej kwestii spokój. Telefon włączam tylko wtedy gdy potrzebuję podpisać operację kodem wysłanym smsem. Numer mam w plusie, ważny cały rok od ostatniego doładowania. Wada tego rozwiązania jest taka, że co roku trzeba zasilać konto, ale za to w regulaminie nie stosują takich praktyk jak nju mobile.  5zł na rok nawet nie odczujemy i nie martwimy się pilnowaniem terminu co 3 miesiące, ale tylko raz do roku.

Plus ma swoje wady i zalety, ale ze wszystkich sieci ci zawsze wydawali mi się najbardziej przyjaźni klientowi. Swego czasu u konkurentów gdy w abonamencie niewykorzystane minuty przechodziły na następny miesiąc rozliczeniowy, to w następnym miesiącu w pierwszej kolejności wykorzystywane były owe minuty. U Plusie zaś, minuty przechodziły, ale w następnym miesiącu w pierwszej kolejności były brane pod uwagę minuty z abonamentu a gdy te wyczerpaliśmy dopiero "schodziły przechodzone". Jedni i drudzy oferowali przechodzenie niewykorzystanych minut, z tą różnicą że Plus oferował o wiele lepsze warunki tychże minut.